Wednesday

good bye streamyx, thank you!!! welcome unifi, wuhooooo!!!

bismillahirahmanirrahim...salam alaik....

ok, seperti yang tercatat di title, rumah aku sekarang ni sudah ada unifi...jadi maknanya, internet rumah aku sekarang ini ialah internet yang berkelajuan tinggi!!!!

disebabkan incident streamyx yang baru diupgrade ADSLnya meletup, kami terpaksa guna balik streamyx lama yang kelajuannya adalah tidak laju....hehe....jadinya, setelah dipujuk dan dirayu, maka abah pon termakan pujukan anak2 dia yang bertuah ni, jadinya terpasanglah unifi di rumah aku!!!!! daebak!!!!

tapi aku ade sedikit kedihan dengan terpasangnya unifi dekat rumah aku.....sedih sebab laptop aku masih belum pulih....jadinya terpaksa berebut laptop...sebab dalam rumah ni yang berfungsi hanya 2 sahaja.....

nak cerita lebih2, aku tak berapa nak tahu sangat sebab aku belum berpeluang nak fully utilise penggunaan unifi....tapi yang aku boleh kongsi, nak tengok youtube memang best gila!!! sebab tak buffering langsung!!!! smooth je...even dailymotion yang slow motion tu pon dah jadi fastmotion....haha....macam tengah tengok drama dari hard disk/tv....keke...ini bukan hyperbola...ini realiti....nak download video pon sekejap je....memang terbaiklah......

apa yang aku boleh cerita, unifi ni sekarang tengah berperingkat2..maknanya, tak semua tempat ada,,,,macam kat rumah aku, sebelum aku upgrade streamyx, aku suruh ayah aku tanya pasal unifi, tapi time tu kawasan rumah aku belum ada lagi...

kalau tak silap aku, wat masa ni, installation adalah free, melainkan kalau pemasangan tu melibatkan panjat-panjat bumbung bagai( in case macam rumah aku) dia akan charge harga nak install (ayah aku bayar dekat 500 weh) pastu, kena ada contract 2 tahun....

dengan terpasangnya unifi, ini bermakna rumah anda akan ada hypptv decoder....ala-ala astro....tapi channel tak sama macam channel astro....channels tak banyak....dalam tempoh sebulan, all channels are free (means sekali dengan package unifi) after that, ada certain yang kalau nak tengok kena bayar....detail aku tak berapa nak tahu sebab unifi kat rumah ni baru je pasang beberapa hari yang lalu dan aku pon bukan jenis yang suka tengok tv....

unifi ada beberapa jenis, kat rumah ni pasang yang paling basic which is vip5...nak tahu details boleh tengok sini.....

 tu je kot wat masa ni....teruja internet laju....tapi terbantut sikit sebab terpaksa guna laptop orang.....tak apalah....tadi abah cakap, kalau tak ada apa2 dalam minggu ni laptop boleh dapat balik....tapi kalau tak, nak tak nak kena pergi jugaklah low yatt beli laptop baru....huhu

No comments: