Sunday

menjelang raya....part 2

bismillahirrahmanirrahim...salam alaik....

moh nak sambung balik cerita tadi.....hari ahad a.k.a 28 ramadhan, kami bertolak dari Kuala Lumpur pulang ke Rembau lebih kurang 11.30am.....Alhamdulillah sangat-sangat sebab traffic agak lancar....kami sampai kampung pukul 1 lebih sikit....sampai-sampai je, nampak mak long dengan wan tengah masak rendang ayam....baunya sangat-sangat menggiurkan.....hohoho...

belum sempat duduk, mak long ajak kami ronda seremban lepas maghrib...mak long nak cari kasut....aku and angah pon setuju je lah ....

since hanya family aku aje yang baru sampai.....suasana rumah wan masih terkawal dari kebisingan melampau...aku masih bebas memegang remote astro dan menonton apa aje channel yang aku nak....kalau tidak, jangan haraplah....dari pagi, ke petang, ke malam.....tak habis-habis kartun.....buleh muntah darah aku....hohoho......

jadinya, malam itu, aku, angah, mak long, cikcha(cousin aka anak maklong) and tunang cikcha, kami merewang pergi jusco seremban 2....ramai gila orang.....parking penuh gila....yang tak tahan tu, plat kereta sokmo W** or B** yang banyak....yang N** ade la 2, 3 ketul termasukla kereta cikcha....haha

ronda punya ronda, akhirnya masing-masing dapat apa yang nak dibeli, pastu tunang cikcha tanya, ada nak makan pape ke.....last-last singgah senawang beli McD....adoyai.....orang lain raya baju longgar, aku sengaja mengetatkan baju....huhu...

malam tu, aku and angah tido rumah mak long.....sahur makan nasi berlaukkan rendang ayam wan yang sangat lazat itu......kena makan banyak sikit....sebab siangnya, kudrat kami bakal digunakan untuk mengemas rumah wan dan memasak juadah hari raya......juga juadah special untuk buka puasa....letih tahap nak patah pinggang, you all!!!!

tapi berbaloi, la....sebab dapat tolong wan.....bukan selalu pon kami sapu sawang dan mop lantai rumah wan....setahun sekali, aja....hohoho

suasana rumah wan pon da semakin kecoh sebab family mak uda pon da sampai....jadinya, tak dapek da la nak conquer remote astro, dah.....huhu...

oh...oh...cerita raya kita sambung entry lain pulak....hopefully buleh letak gamba since cerita panjang-panjang ni, aku tak larat nak tulis....korang pon mesti tak lalu nak baca....ahaha...sampai jumpa lagi.....

No comments: