Friday

Eid Mubarak, everybody!!!

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik....

sedih sayu vs gembira ceria....
dekat-dekat nak raya memang aku selalu begini....
perasaan yang bercampur baur....

sedih sebab Ramadhan yang sangat-sangat istimewa bakal pergi meninggalkan kita semua...
entahkan dapat ketemu atau tidak Ramadhan yang akan datang, hanya Allah yang tahu.....

sayu bila mengenangkan balik apa yang aku dah buat setakat ini, tak sampai tahap yang aku dah setkan waktu awal-awal Ramadhan tiba....
banyak yang aku rancang nak buat tapi aku still tak dapat nak achieve that target....
 manusia memang hanya  mampu nak rancang, tapi whether apa yang di plan tu can be implemented or not, kita tak ada kuasa nak tentukan....


tapi yang paling sedih sayunya, duit aku sengkek gila bulan nih....huhu

gembira sebab bulan syawal nanti raaaamai sahabat-sahabat yang akan mendirikan rumah tangga....
hujung minggu penuh dengan jemputan kahwen....
dan sudah pastinya jemputan untuk open house....
setelah menguruskan badan masa bulan puasa, lemak-lemak akan kembali mengambil tempat di hari raya....


ceria sebab syawal bakal menemukan kembali aku dengan budak-budak comel, kecoh, kepoh, riuh segala bagai tuh....wendu bangat kak long sama kamu-kamu semua wahai adik-adik sepupuku tersayang....
tidak sabar juga mahu ketemu anak-anak buah kesayangan....cik nur tak sabar mahu gomol abam, ica and baby amani......hohoho....


gembira ceria sebab dapat makan kuah kacang mak long yang super lazat....aku tak pernah jumpa lagi kuah kacang yang sedap gila macam yang mak long masak...ahaha...even mak aku, nenek aku pon tak dapat nak challenge kesedapan kuah kacang mak long...simply superb!!!
huwaa, pasti lepas raya jerawat naik banyak!!!!


p/s: dear Muslim readers, selamat menyambut aidilfitri....maafkan segala salah silah silap, terlanjur kata, terkasar bahasa...sungguh, aku hanya manusia hina yang tak lepas dari melakukan dosa....







No comments: