Thursday

saya gembira hari ini :)

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik...

I've been very very busy lately....handle 2, 3 kerja dalam satu masa, kalau diikutkan hati, mahu aje aku lari...tapi by hook or by crook, nak tak nak kena buat juga....dan mesti disempurnakan sesempurna yang mungkin....

this is due to encik bos yang akan Insya Allah pergi haji akhir bulan ni, mana-mana kerja yang dilabel VVIMatter kenalah disettle sebelum encik bos fly.....oh...aku jadi sangat stress!!!

especially kerja yang berkaitan dengan client, saman, lhdn, court, tax, yang nak kena berkejar ke sana ke sini....seriously, i need extra energy, extra patient, and i have to work more effective and more efficient...lebih-lebih lagi hujung bulan ini, aku juga bakal terbang.....unfortunately, aku hanya terbang sampai singapore sahaja.....

sebut pasal kerja, bila aku pergi nak uruskan hal-hal tu, jumpa sapa-sapa yang patut, senang-senang je mereka-mereka ini campak-campak je aku suruh pergi sana, jumpa pegawai tu...bila jumpa pegawai tu, pegawai tu kata mereka tak handle kes macam kes client aku...suruh pergi jumpa pegawai ni kat blok ni tingkat ni...pegawai ni pulak kata kena jumpa pegawai nun kat tingkat nun pulak....

pegawai nun pulak kata, evidence tak cukup...bla....bla...bla....apasal haritu bila aku called pihak anda cakap macam senang je benda tu nak settle? bila dah jumpa, macam-macam pulak nak kena bawak....haish....memang sangat-sangat menguji kesabaran.....

lagi pulak, in order to bring evidence konon-kononnya, kena la pulak bukak fail-fail lama....nak korek balik bilik kebal...cari maklumat apa yang patut....huwaa...part ni yang aku paling tak suka...sebabnya, aku sudah selesema...gatal hidung....bersin....hidung sumbat tak boleh bernafas.....sadis

at the same time, client yang aku tengah handle perangainya macam-macam pulak....hadoi, lama-lama aku boleh jadi gila, tahu!!!! seriously, aku stress!!!

tapi, life must go on, bukan??? disebalik kesukaran, bukankah ada kemudahan???" verily, after each difficulty, there's a relief" .....bila dah susah-susah...akan datang senang....lepas sedih-sedih, akan datang gembira!!!

yang senangnya, aku tak kerja harini....yang gembiranya, aku boleh duduk depan laptop...jalan-jalan...pusing-pusing kat internet.....hehe....

p/s: ya, aku gembira hari ini.....walaupun.....esok kerja dan stress bakal bersambung semula...hoho
p-p/s: thank you kasihsuci_sanzms and Black Jeepsu for being the 8th and 9th follower.....kamsahamida ;)



No comments: