Wednesday

안녕하세요....annyeonghaseyo

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik....

how are you, my dearest readers? semoga kalian semua sihat dan bahagia walau di mana pun kalian berada.....semoga Allah memberkati apapun yang kita lakukan.....dan semoga Allah memberi kita hidayah dan mengampuni dosa dan kesalahan kita.....

owh..... aku hanya menulis dua entry bulan december yang lalu???? dan langsung tidak ada entry untuk bulan lalu?????? haha...sangat pemalas dan tak ada hati nak menulis semenjak, dua menjak neh....adess!!!!

actually, bukan setakat tak menulis, menjengah blog sahabat-sahabat pun aku tak buat....sorry, aku jiwa kacau.....pergi berhibernasi untuk mengumpul semula kekuatan jiwa yang hilang entah ke mana.....

now, im back....walaupun bakal muncul dan hilang macam chipsmore, but Insya Allah, i will try my very best untuk mengupdate blog kusam nih.....(walau tak ada orang baca sekalipun...kehkeh)

****

sepanjang waktu aku hilang, ade beberapa tempat yang aku lawati, especially waktu cuti panjang harituh...

1) waktu cuti krismas, kami(sepupu sepapat, pakcik makcik) ramai-ramai pergi wetworld melaka.... wetworld nih best lah jugak compared dengan desa waterpark....tiket masuk aku tak sure mahal ke tak RM30 (adult) RM 25 (kid) tuh sebab selalu pergi desa waterpark time ada family day....huhu....besar pon besar...ada banyak pilihan and lebih extreme dari yang desa waterpark punya(maybe sebab dia baru).....time kitorang pergi tu cuaca pon tak berapa panas, so tak kisah nak berjemur sebab mendung je....hehe

2) waktu 14 and 15 jan yang lepas, kami pergi Gold Coast Morib sebab ada family day office mak aku.....untuk pencinta pantai, anda memang tak digalakkan mengunjungi morib sebab pantai dia memang tersangatlah tak best....satu sebab air dia macam agak kotor, dua sebab time air surut, pantai dia jauuuuhhhh sesangat.....tapi kalau nak cita pasal hotel dia, Gold Coast Morib memang superb gila!!!! ada tub jakuzi dalam bilik mandi....sangatlah heavennya......yang lagi heaven sebab ada water theme park!!!! aku cam biasa, penat badan macam mana pon, nampak air memang terjun la.....lagipon mampu terjun je sebab nak berenang tak pandai....hoho...sadly, memang tak mandi laut sebab.....air laut memang tak sampai kaki nak jejak!!!!

3) cuti chinese  new year, kami sekeluarga terpisah....aku and angah balik kampung, manakala abah, umi, kaklang, abang teh, kak chik and diksu pergi alor setar meraikan pernikahan kakak sepupu aku...(umi's niece) plannya, aku kena attend kenduri kahwin sahabat aku....unfortunately, the wedding has been called off.....dan memandangkan family aku pergi kedah naik bas (abah umi malas nak drive sebab tak sanggup hadapi traffic jammed) and wedding tu cancel last minute, makanya, tiket sudah habis dan kami tukar plan balik kampung....balik kampung....pergi jammed, balik sebab hujan turun lebat sangat-sangat, jalan pun slow....time kat kampung, cikcha bawak pergi pusing seremban + senawang....makan tutti fruity... dan seafood....adoi....keje makan je....manela  tak mengembang!!!! haish.....buat sahabatku tersayang, tabahlah dan kuatlah dalam menghadapi ujian dalam hidupmu....berbahagialah kerana engkau adalah insan pilihan untuk dinaikkan darjat disisiNya....Insya Allah, pasti ada lelaki yang lebih baik untukmu....kerana janji Allah itu pasti...

4) paling latest, hari ahad lepas, diksu teman aku pergi kenduri kahwin abang best friend aku dekat dato' keramat....lepas tu dengan baju kurung tu, aku heret diksu pergi klcc.....lama uollss aku tak jejak klcc....takdela klcc pon....suria klcc je....buleh pulak aku termasuk petrosains dan menjadi 'jakun' dan sangatlah ralitnya kami duduk dalam tuh....hoho....sempat lagi kami makan-makan sambil melihat air pancut yang tak memancut kat luar......pastu wajiblah kan singgah kedai buku....walau aku tak beli pape....hoho....

itu saja entry aku untuk kali ini....walaupon tak best, sila jangan jemu membacanya!!!! sangat-sangat terima kasih.....




No comments: