Wednesday

mahal...mahal....mahal....

bismillahirrahmanirrahim.....salam alaik...

pekabo semua??? rasa macam dah lama tak menulis.....tak dak idea....huhu....idea, oh idea...ke mana kamu?? jangan nyorok, please...hehe...

korang perasan tak??? sejak akhir-akhir ni harga barang menjadi sangat-sangat mahal??? ye memang harga barang sekarang mahal....tapi lately berganda-ganda kemahalannya....betul kan??? kan...kan...

mahal...mahal....mahal....sejak akhir-akhir ni aku da jarang sangat pergi pasar malam....atau kadang tak pergi langsung....walhal dulu, aku wajib pergi pasar malam dan beli something.....ye, aku pasti singgah dan beli....tapi sekarang, im sorry, good bye la jawabnye.....

sama jugak kedai makan yang ade dekat dengan ofis aku....selalu makan dekat kedai tu sebab aku rasa harga dia kira murah la compared dengan kedai makan laen....tapi lately sama jugak...makin mahal....haish....owh, dalam dilema...adakah aku perlu start bawak bekal??? atau makan roti or biskut kering jer???

aduhai, terkenangkan orang yang susah...kalau aku yang ada gaji tetap pon terasa, mereka apatah lagi??? di saat kebanyakan orang terpaksa berperit jerih untuk mencari sesuap rezeki yang halal, aku belajar untuk berhenti merungut dan bersyukur dengan apa yang aku ada....

p/s: mungkin harga naik ni petanda untuk aku kurangkan makan dan banyakkan berpuasa??? ...huhu

No comments: