Monday

selamat bertunang cikcha!!!

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik....

how's life?? ada baik??? hopefully yang baik2 belaka.... alhamdulillah.... my lovely cousin da selamat menjadi tunangan orang....weekend yang meletihkan itu juga sudah berakhir.....

hrmmm...banyak benda yang aku nak cerita....sampai tak tahu nak start dari mana....hehe...idea bercampur baur.....poning palo den.....

balik kampung haritu, buat pertama kali dalam hidup aku balik kampung naek komuter...aku mintak cuti hari jumaat, so lepas da siap apa yang patut, aku and adik aku pon memulakan journey yang mencabar tuh....haha...mencabar la sangat kan....pergi kl sentral kaklang hantar, pastu naek komuter sampai seremban....kalau cerita pasal komuter, memang sangat meloyakan tekak.....hehe....aku selalu naik komuter zaman dekat matrik pj dulu....turun dekat stesen midvalley....sangat senang....tapi sangat tak suka sebab keaadan dalam koc yang berhimpit-himpit dan padat macam ikan sardin.....

tapi sekarang keadaan dia agak better dari dulu sebab sudah ada koc wanita....haritu, berpusu-pusu aku dan adik aku nak menyumbatkan diri dalam tren....berlari-lari anak mengejar tren....lepas tu, bila ternampak koc wanita, berpusu-pusu pulak nak masuk dalam koc tu....biarlah sendat dalam tu pon...aku rela dari masuk koc selain tu....kekeke....tapi still, masih ada lagi jejaka-jejaka di luar sana yang ambil mudah tentang kewujudan koc wanita ni....selamba je masuk buat muka tak bersalah...walau ada yang tegur pon masih tak paham bahasa.....aduila....kenapa boleh jadi sampai begitu??? bila ada pegawai tegur baru nak keluar...kalau tak?????

bila da sampai seremban, cousin aku dengan bakal tunang dia yang jemput kami....kirenye, tulah first time kami jumpa bakal adik ipar sepupu kami.....dibantainya panggil kitorang kaklong and kakngah...terasa seperti  aku sudah tua nak dapat adik ipar, huhu...aku masih muda ye...cuma lelaki itu lebih muda.....kekeke....

di saat sedara mara yang lain masih belum pulang, dan kerja-kerja nak bertunang ni masih banyak yang belum selesai, apalagi, sudah pastilah tenaga muda aku inilah yang terpaksa dikerah....actually bukan setakat tenaga, idea juga hampir kering diguna.....hohoho...ini semua gara2 barang hantaran yang satu apapon tak gubah lagi.....

aku yang tak kreatif ni tiba2 je bertukar jadi jurugubah handalan...hahaha...tu parabola....actually, sebab memang tak kreatif....aku jadi pak turut je lah....idea tu sikit2 je yang boleh bagi.....sebab kalo bagi banyak2 pon, tak berapa nak boleh pakai...hahaha...seb baek ade bekas ketua keceriaan kelas(kawan sekolah si penunang) yang join kami gubah hantaran...kalo idak memang tangkap muat ajelah kami(aku and angah) bungkus semua hantaran tuh....hahaha....sebab kalo ikut si penunang, memang dia cakap ikut suka/pandai kitoranglah....hahaha....

tapi syukur sangat2, majlis berjalan dengan jayanya....of course pasti ada cacat celanya, tapi berkat tolong menolong orang2 kampung, yang susah jadi senang...yang payah jadi mudah....yang kurang jadi lebih......alhamdulillah.....to my dearest cousin, cikcha n fiance....selamat bertunang.....semoga Allah mudahkan urusan kalian dalam nak melengkapkan sebahagian lagi agama.....

to cikcha, i love you so much....banyak yang cikcha nak kena belajar sebelum bergelar isteri nanti....sudah pasti akan banyak halangan, ujian, rintangan yang perlu cikcha lalui.... harapan kaklong, semoga cikcha kuat and sentiasa mendekatkan diri dengan Allah....walau apa pon yang menduga cikcha, ingatlah yang cikcha ada Allah untuk tolong cikcha.....sebab Allah adalah sebaik-baik penolong.....kaklong doakan jodoh cikcha dan si dia berpanjangan sampai ke syurga....

lirik lagu ni, kaklong dedikasikan khas untuk cikcha.....


Kasih Kekasih

Artist: In-Team
Tak perlu aku ragui
Sucinya cinta yang kau beri
Kita saling kasih mengasihi
Dengan setulus hati

Ayah ibu merestui
Menyarung cincin di jari
Dengan rahmat dari Ilahi
Cinta kita pun bersemi

Sebelum diijabkabulkan
Syariat tetap membataskan
Pelajari ilmu rumahtangga
Agar kita lebih bersedia
Menuju hari yang bahgia

Kau tahu ku merinduimu
Ku tahu kau menyintaiku... oh kasih
Bersabarlah sayang
Saat indah kan menjelma jua

Kita akan disatukan
Dengan ikatan pernikahan... oh kasih
Di sana kita bina
Tugu cinta mahligai bahgia

Semoga cinta kita
Di dalam redha Ilahi
Berdoalah selalu
Moga jodoh berpanjangan

No comments: