Friday

exam PTD, all the best!!! chaiyok!!!

bismillahirrahmanirrahim...salam alaik....

selamat hari jumaat, you all...jumaah mubarakah....

sooo sorry lama tak update...otak aku sejak akhir2 ni agak mereng sikit...sikit je ye walaupon aku rasa macam mereng banyak....haha...tapi tak gila tau....

huaaaahhhh....tekak loya, kepala fenin, tak tau nak cakap cemana....aku rasa aku da terlupa teknik belajar yang betul walaupon baru setahun aku tinggalkan alam universiti......sementelah aku memang tak berapa suka bab2 nak kena study perah otak, memburukkan lagi situasi...rasa macam tinggal nyawa ikan...tak tahu apa yang aku belaja, tak tahu pebenda yang aku nak kena faham...semuanya sumbat masuk dalam kepala secara tak terkawal....akibatnya, jadilah macam sekarang ni, kecut perut, loya segala.....

ini bukan hiperbola ke, parabola ke, metafora....ini realiti...ikut hati nak cuti, konon nak study...tapi kubatalkan hasrat tu....rasa macam melebih2 la pulak....jadinya, tertepek la aku kat meja kerja aku ni....kejap2 buat kerja....tapi lebih dari kejap aku wat latihan math.....huwaaaaa.....konon wat latihan math tahap pmr, tapi apasal macam aku tak reti nak jawab???? asal susah sangat???? tak reti!!! tak reti!!!! tak reti!!!!! toloooooongggg!!!!

dah la memang dari dulu tak suka math....sekarang pulak kerja, 1+1 pon nak guna kalkulator....aduhai....buleh ke nak jawab esok, ni??? takutnyer!!!!

untuk sesapa yang exam ptd sama dengan aku tu, all the best!!! fighting!!!!!

***

ni nak cerita lain pulak...takde kaitan dengan exam.....nak hilangkan stress!!!!

hari senin haritu birthday bos kecik...kitorang hengat nak banje makan, dia pulak puasa...

hari selasa, bos beso banje makan doyan...kat tepi tasik tu.....romantik tak hengat...tapi salah timing...banje doyan time lunch hour....papepon, tq big boss.....

hari rabu, boss kecik bayorkan lunch, kitorang balas service belikan cake birthday untuk dia....dia mengidam blueberry cake....kitorang bantai belikan coklatcip walnut....ikut tekak kitorang...hehe...

hari kamis, rezeki untuk yang tak berpuasa....sampai office perut lapo, tak sempat breakfast....rezki aku officemate bawak nasi goreng...tak sempat nak sendawa,, sorang lagi officemate bawak nasik lemak and kuih muih....kita sumbat kuih dulu....nasik lemak makan time lunch.....burp, Alhamdulillah....

hari ni, bangun pagi bukak kuali ada nasi goreng...rezki lagi...Alhamdulillah...actually, nasi beriani semalam punya, mak aku buat nasi goreng beriani....sodap!!!! lunch, sumbat lagi nasi....konyang...Alhamdulillah....

hahah...takde cerita nak buat cerita....sekian cerita tak menarik aku untuk entry ini....

p/s: dear readers, doakan aku....walaupon aku dah cakap dah kat mak aku, exam ni aku nak gain experience je....haha.....aku malas nak study dah!!!!!kita gamble je esok!!!! yaaaaaayyyy

No comments: