Tuesday

pesta perkahwinan kembali lagi.....aku keliru!!!

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik...

uish...banyak betul undangan kahwen bulan may/june neh....almost every weekend ade je kenduri....yang paling tak tahan, satu hari ade 2, 3 kenduri yang tempatnya tak dekat.....perlu ke aku belah diri aku berbelah-belah????hahaha

almost teman2 seangkatan waktu di uia dulu dok menyemput....tak kurang jugak sahabat2 waktu sekolah menengah.....kawan sekolah rendah ade, tapi tak sekencang kawan uia....barakallahulakum......aku tak tau le dapat gi semua ke tak....banyak sangat and tempat pon agak jauh.....setakat ni yang paling jauh tanah merah, kelantan.....teringin sangat nak pergi.....tapi hari yang sama juga ada yang dekat dengan rumah aku, dan kesokannya pulak ada kenduri dekat meru dan banting....

yang di sana kawan baik....yang di sini kawan rapat...yang di situ ex-classmate....yang di sinun pulak ex-roommate.....kalau boleh nak pergi semua.....heh...guane ni??? mana yang perlu tolak, mane yang perlu tambah, darab dan bahagi??? sungguh aku keliru...

tapi yang aku sangat pasti, kalau aku tak gi pon mereka semua akan kahwen jugak...takdenye majlis tak berjalan kalau aku takdek....bukan aku yang kahwen pon......hahaha...jahat lah pulak kalau begitu yang terlintas di kepala....rasanya aku perlu buat marginal analysis.....hahahah....sebab aku perlu kira cost, benefit segala bagai....lagipon aku adelah satu, seorang....walau aku nak belah diri aku ni jadi beberapa bahagian, tapi tak mungkin la aku dapat belah kan....tengoklah macam mana nanti.....buat masa ni tak boleh nak buat keputusan lagi.....takkan nak pergi yang jauh beribu batu, yang depan mata aku tak pergi kan??? tapi, takkan lah tak nak pergi yang jauh dengan alasan 'sapa suruk korang buat kenduri kahwen luar kuala lumpur', kan??? dush2....

papehal pon, mahu wish congrats sama itu kawan2 yang bertunang weekend arituh....makin sakan, makin kencang lah invitations yang bakal aku dapat.....congrats jugak untuk readers/bloggers yang baru/bakal kahwen, bertunang, dapat baby walau di mana jua anda berada.....mabruk....mabruk....alhamdulilah...

p/s: huwaaa....william, pujaan hati waktu sekolah dulu sudah diambil orang!!! salah akukah yang lambat mengconfess isi hati, atau salah diakah yang tak nak pernah mengerti hint yang aku bagi???

No comments: