Friday

red alert!!!

bismillahirrahmanirrahim....salam alaik....

aku tak pasti nak tulis macam mana....takut sangat kalau aku sebenarnya yang salah.....tapi serious, penyebaran ajaran sesat melalui penulisan blog sangat merunsingkan....di saat sangat ramai orang di luar sana yang mencari-cari the right path, tapi tersangkut dengan 'jalan yang lurus' ke neraka....nauzubillah....sungguh, aku juga masih sangat kurang ilmu agama....sedang berhempas pulas memperbaiki diri...namun aku sangat takut kalau aku terjebak dengan ilmu-ilmu yang sesat dan menyeleweng...ayat-ayat yang mereka gunakan sangat convincing...buat aku fikir macam betul aja...tapi bila makin baca and makin baca, awat aku rasa macam ada yang tak kena aja.....bak kata mereka, hanya yang punya pemahaman tahap tinggi aja yang boleh faham apa yang mereka tulis.....ya Allah, jauhkan aku dari ilmu yang sesat, lagi menyesatkan...

dulu bila ada pengikut ajaran sesat seperti pengikut ayah pin, rasul kahar ditangkap, aku terfikir, macam mana la boleh percaya dengan apa yang mereka sampaikan....sekarang aku agak faham....penyampaian dengan ayat-ayat manis yang boleh buat kita cakap.."ha'ah....betul jugak"....xde tanda2 macam sesat langsung.....dan kalau berulang kali dpujuk-pujuk, apalagi bila ayat Al-Quran dijadikan nas....makin bertambah yakin dan percaya orang yang mendengar....ya Allah, jangan kau palingkan hati kami, sesudah Kau beri hidayah....


Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya aku hanyalah seorang manusia seperti kamu, diwahyukan kepadaku bahawa Tuhan kamu hanyalah Tuhan Yang Satu; Oleh itu, sesiapa yang percaya dan berharap akan pertemuan dengan Tuhannya, hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan sesiapapun dalam ibadatnya kepada Tuhannya". (Al-Kahfi:110)

p/s:masih gagal mahu membahasakan auliya' untuk kata aku....mahu guna saya, tapi aku rasa "saya" tu sangat2 bukan aku.....rasanya memang sampai bila-bila pon kata aku tu akan terus diguna....tapi betterlah dari jiwe kacau,kan???haha....aku tetap aku...tapi nama aku auliya'....owh jiwe kacau, aku mahu terus melupakanmu.....hehe