Friday

jodoh itu rahsia Allah

bismillahirrahmanirrahim...salam alaik......

cerita 1
bro:kak long, bila nak kahwen??
kaklong:tak tahu....ada jodoh kahwen la....
bro: kaklong tahu tak....kahwen tu melengkapkan sebahagian agama???
kaklong: orang tahu lah....tapi dah calon takda lagi....cemana nak kahwen???
bro:orang carikan, nak???? ciri-ciri pilihan???
kalong: erk....you belaja bagi spm habes dulu, boleh?????

cerita 2
angah:kaklong, banyak dah ke duwet simpanan???
kaklong:adelah..kalo nak jenjalan, shopping tu boleh la.....
angah:simpan untuk jenjalan dengan shopping je ke....untuk kahwen takde??
kaklong:erk...simpanan untuk kahwen???tak penah fikir....
angah:lol...nak pow abah umi ke???
kaklong: i will start saving from this month punye gaji lah...huhu...

cerita 3
adik bongsu:kaklong, orang nak anak buah.....lelaki, tau....
kaklong: erk....you better ask umi to give you adik lelaki, lah....

cerita 4
kaklang:kaklong, kakak kawan orang yang sebaya kaklong semua dah kahwen....kaklong bila lagi???
kaklong: erk.....answer takde dalam skema....

cerita 5
kawan: aku ada kawan yang nak cari calon.....ko nak aku recommendkan??
aku: erk....thanks but no thanks...hati tak terbukak lagi....


aduhai...how to kahwen lah if there is no calon....and how to accept calon if im not ready, yet??? i want suami soleh.... but im not solehah enough....at least for now....i have to be solehah in order to get suami soleh, right???lelaki yang baik untuk perempuan yang baik....nak dapat lelaki baik kena jadi perempuan yang baik dulu,kan....kalaulah kalian mengerti.....ya....aku hanya perempuan biasa...tapi aku nak lelaki luar biasa.....jadi, haruslah aku struggle jadi perempuan luar biasa...takkan dapat hanya dengan menunggu....yang penting usaha....for the time being, usaha jadi solehah....dan luar biasa...... :)

p/s: selalu di omok-omokan kalau kita habiskan makanan yang tinggal satu dapat suami soleh....alahai, kalaulah semudah itu mendapat suami soleh......

No comments: