Friday

nama saya auliya'

bismillahirrahmanirrahim.....salam alaik....selamat hari jumaat...penghulu segala hari....banyak perkara sunat yang boleh dibuat hari ini....pagi-pagi dah boleh dapat pahala sunat....ya...dengan niat mahu mandi sunat jumaat sudah dapat pahala....Insya Allah....

di kesempatan aku tidak pergi lunch hari ini, sempat pulak aku baca older posts aku sendiri....baru kusedar betapa carca-merbanya tulisan aku....betapa rojak buahnya bahasa aku....haish.....bila baca balik, sangat banyak  ejaan yang aku pendekkan....sampai tak ada huruf vokal langsung.....ayoyo....perosak bahasa sungguh....mari jadi pejuang bahasa.....lupa yang blog bukan sms.....main tibai sahaja ejaannya....

aku terfikir juga mahu menggantikan kata ganti "aku" kepada satu nama ganti yang lebih sopan....mungkin kepada satu nama yang mudah disebut sebab aku merasakan sangat janggal untuk aku bahasakan diri aku miss jiwe kacau or miss jk.....sebab nama itu kan doa.....kalau aku selalu saja bahasakan jiwe kacau untuk merujuk pada diri sendiri, takut sampai mati pun aku masih jadi seorang yang kacau jiwanya.....orang yang cemerlang itu, hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini....takkan selamanya mahu mempunyai jiwa yang kacau....tapi kalau orang kata miss jk itu jiwang karat orangnya....aku setuju bangat....tapi kalau mahu jadi mujahidah, bukankah jiwa yang kuat dan tegas itu yang patut aku punyai???hrmm.....



assalamu'alaikum....ismi auliya'.....aku mahu jadi auliya'.....ya...aku mahu jadi satu dari wali-wali Allah....aku mahu jadi teman rapat untuk sahabat-sahabat.....itu lebih baik, bukan????tapi ampun ya...nama ini masih bukan nama sebenar....untuk keselamatan insan sejagat....hehe...